ALV en Kennismiddag Relevante Wetgeving voor Bodemenergie
  3. Evenement
  4.  → ALV en Kennismiddag Relevante Wetgeving voor Bodemenergie

Op 30 november 2023 wordt de Algemene Ledenvergadering gehouden. Ook deze keer wordt dit méér dan een ALV en staat de dag ook in het teken van collegiaal contact en kennis delen. Zo kunnen we van elkaar leren en mogelijke obstakels en uitdagingen bespreken. Er staan belangrijke onderwerpen op de agenda, dus zorg dat u erbij bent!

We beginnen ’s morgens met een bijeenkomst exclusief voor boorbedrijven, gevolgd door de ALV en na de lunch kunt u deelnemen aan een interessante kennismiddag. Deze mag u zeker niet missen! Er zijn belangrijke ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving, die impact hebben op bodemenergie. En daar gaan we het uitgebreid over hebben. In één middag bent u volledig geïnformeerd en kunt u al uw vragen stellen aan drie experts, tijdens het interactieve programma.

Bijeenkomst boorbedrijven

Van 08.30 tot 10.30 zijn alle deelnemende boorbedrijven welkom op de tweede officiële bijeenkomst voor de werkgroep bodemboorders. Hierover ontvangen de werkgroepleden binnenkort meer informatie via de mail, met een separate uitnodiging.

Algemene Ledenvergadering

De ALV vindt plaats van 11.00 tot 12.30 en is alleen toegankelijk voor leden van Branchevereniging Bodemenergie. Komt u iets eerder? Daar hopen wij natuurlijk op. We ontvangen u graag tijdens de inloop met een kopje koffie vanaf 10.30.

Kennismiddag Relevante Wetgeving voor Bodemenergie

Na de ALV kunt u gebruik maken van een lekkere lunch en is er tijd om bij te praten met elkaar. Aansluitend organiseert de Werkgroep Juridisch een interactieve kennismiddag. Hier komen belangrijke bestuursrecht-onderwerpen aan bod, die voor iedereen die met bodemenergiesystemen te maken heeft, interessant zijn.

Een drietal experts doet alles uit de doeken over de basisbeginselen bestuursrecht, bestuursprocesrecht, milieurecht en wat daar allemaal bij komt kijken. Ook gaan zij kort in op wat u moet weten over de Omgevingswet en de Wet collectieve warmtevoorziening (Wcw). Gelet op de val van het kabinet en de dreiging van verdere uitstel van de Omgevingswet zullen zij hier niet heel erg diep op ingaan op deze dag, maar uw vragen hierover zijn meer dan welkom.

Wij zullen tijdens de kennismiddag ingaan op de belangrijkste  beginselen en de laatste ontwikkelingen voor de bodemenergiebranche, zoals:
– Vergunningen en meldingen
– Procesrecht (bezwaar, beroep, ingebrekestellingen, termijnen)
– Omgevingsrecht
– De meest voorkomende vragen binnen de branche
– Wat is nu precies de Omgevingswet en wat is de Wet collectieve warmtevoorziening?

En nog veel meer. We beantwoorden graag veel vragen tussendoor. Neem vooral uw eigen casussen en vragen mee en maak de kennissessie zo interactief mogelijk! Uiteraard is er ook na de kennissessie volop mogelijkheid tot het stellen van vragen aan de presentatoren: Alexandra Danopoulos en Miriam Simman van Ploum Law Firm, en Judith Alkema, onze verenigingsjurist.

Voor wie is deze kennismiddag?

Wij nodigen iedereen van harte uit voor de kennismiddag, ook als u de géén lid bent van Branchevereniging Bodemenergie. De Kennismiddag Relevante Wetgeving voor Bodemenergie is primair bedoeld voor:

• Geohydrologen
  • Vergunningaanvragers
  • Projectleiders
  • Juristen
  • Warmtebedrijven/ESCo’s
  • Contractbeheerders/contractmanagers

U komt toch ook? Wij adviseren u ook uw medewerkers/collega’s mee te nemen, die werkzaam zijn in bovenstaande vakgebieden. Wij verzoeken u vriendelijk deze informatie rechtstreeks aan hen door te sturen, zodat het bij de juiste mensen binnen uw organisatie belandt en zij zich ook kunnen aanmelden. Verplichte kost!

Het programma van 30 november ziet er als volgt uit:

08:30 – 10:30 uur         Bijeenkomst boorbedrijven (exclusief voor boorbedrijven)
10:30 – 11:00 uur         Pauze en inloop
11:00 – 12:30 uur         ALV (exclusief voor leden)
12:30 – 13:30 uur         Lunch
13:30 – 15:30 uur         Kennismiddag Relevante Wetgeving voor Bodemenergie
15:30 – 16:30 uur         Netwerkborrel

Locatie

We ontvangen u graag op Landgoed Groot Kievitsdal. Het adres is: Hilversumsestraatweg 19, 3744 KB Baarn.

Kosten en aanmelding

Deelname aan alle onderdelen van de dag is gratis voor leden van Branchevereniging Bodemenergie en één introducée voor de Kennismiddag. Aan overige organisaties, die uiteraard ook van harte welkom zijn, vragen wij een financiële bijdrage van € 195,- exclusief btw.

U kunt zich kosteloos afmelden tot 1 dag voorafgaande aan het evenement. Bij no-show hanteren wij een no-show fee van € 50,- exclusief btw.

Nieuwsgierig? Meld u dan zo snel mogelijk aan via dit aanmeldformulier.

Word lid en krijg alsnog gratis toegang!

Bent u nog geen lid van Branchevereniging Bodemenergie? Ga dan naar onze website voor meer informatie over de voordelen die u als lid heeft. Wanneer u zich vóór of uiterlijk 1 maand na dit event aanmeldt als nieuw lid, zullen wij de kosten voor uw deelname aan de Kennismiddag crediteren.

Datum & tijd
Georganiseerd door:
Locatie

Meer evenementen

Er zijn op dit moment geen aankomende evenementen.