Ministeries van BZK, EZK en I&W op werkbezoek warmtepompenbranche

okt 28, 2022

4.  → Ministeries van BZK, EZK en I&W op werkbezoek warmtepompenbranche

Op 27 september jl. brachten afgevaardigden van de ministeries van BZK, EZK en I&W een werkbezoek aan een drietal projecten om meer te weten te komen over duurzame verwarming en koeling in de bestaande bouw met all electric oplossingen. Bij de bezochte gebouwen werden verschillende oplossingen en combinaties van technieken (warmtepompen, WKO, zonnepanelen, PVT) in de praktijk bekeken en besproken.

Het werkbezoek vond plaats op initiatief van het ministerie van EZK om meer te willen weten over alle mogelijkheden die warmtepompen bieden om gebouwen aardgasvrij te verwarmen. Vereniging Warmtepompen heeft dit initiatief verder opgepakt en een bijeenkomst georganiseerd. Tijdens een informatieve kennismakingsmiddag, waarbij SCYE010 (Schiedam), het NRC-gebouw (Rotterdam) en The Lee Towers (Rotterdam) werden bezocht, was er volop ruimte om van gedachten te wisselen over beleid en praktijk.

Bodemgekoppelde warmtepompen

Het is heel mooi dat de warmtepompenbranche de deelnemende ministeries op deze manier een aantal voorbeeldprojecten heeft kunnen laten zien, waarbij niet voor niets gekozen is voor voorbeelden met bodemgekoppelde warmtepompen!

Het volledige verslag van het werkbezoek kunt u lezen op de website van Vereniging Warmtepompen.